A Bakony Volán Zrt. pápai üzemegységének flottája nagyon tarka képet mutat, hiszen három márka található meg a flottában: Ikarus, M.A.N., és Mercedes. Ikarusból szintén három altípus képviseli magát - bár előfordul egy negyedik típus is -, 260-as, 280-as és C80-ok találhatóak meg. Most bemutatjuk ezeket az autóbuszokat kicsit közelebbről.
CCP-867
Ikarus 260-as típus, mely a CCP-867 rendszámot viseli, 1992-es gyártású példány, mára csak ő maradt mutatóba, emlékeztetve arra, hogy régen a szóló autóbuszok mind ebből a típusból kerültek ki. Testvérei sajnos azóta a túlvilági utakon szállítják az utasokat. Szerencsére CCP öregkorára is aktív maradt, pár hónapos pihenő után gyakran látni az utakon, és tudomásom szerint gyakori fotótéma is, hiszen az országban nem sok ilyen példány maradt forgalomban - kivétel talán a BKV, ahol folyamatosan újítanak fel régi Ikarusokat. CCP-nek nincs fix fordája, tartalékosként dolgozik, így bármely járaton előfordulhat.
CCP-867
GMY-381
A "Füttyös". Állandó fordás Ikarus 280-as, különlegessége, hogy pilótája egy füttyös kürttel szerelte fel, innen a becenév. A képen még Hajdú Volános festésben látható, azóta a GMY-381 megváltozott teljesen, kapott egy felújítást, és egy gyönyörű sárga festést is. Noha helyi kocsi, iskolai előadási napokon van egy Pápa - Kemenesszentpéter - Pápa fordulója is. 1999-es gyártású Ikarus, az elsők között volt, amikor feltűnt Pápa utcáin.
GMY-381 Felújítás előtt, debreceni flottaszínben
Íme felújítása után, ilyen pompában tündökölt! Mint a képen látható, ajtói is sárga színre lettek festve, ezzel kapott egy egyedi karaktert ez a busz, de egyedivé teszi még a dupla fényszórók is, szokatlan egy helyi kocsin, hogy ilyen lámpakiszerelésben legyenek. Rendszerint hétfőtől péntekig a 2-es vonalon található meg ez az egyedi darab. Sajnos azóta tartalékos lett, csak reggelente dolgozik, és akkor is csak munkanapokon, illetve ha valamelyik állandó csuklós betegeskedik.
GMY-381 Felújítás után volán-sárga színben
JSB-293
Az Oroszországnak szánt egyik Ikarus C80-asok egyike Pápán talált otthonra. Nem JSB-293 hanem HNF-491 rendszámmal állt forgalomba. Érdekessége ezeknek a C80-asoknak, mint ahogy a képen látható, ahogy az ajtók nyitva vannak, hogy az első ajtó első szárnyán keresztül lehet a pilótafülkébe jutni. Hétfőtől péntekig bármely csuklós vonalon - 1; 1/A; 1/Y; 2; és 7 - megtalálható.
JSB-293
HXT-686
2001-ben érkezett Pápára ez a C80-as, ezzel felfrissült a helyi csuklósok állaga is, hiszen az akkori 280-as Ikarus flottába egyedüliként érkezett ez a C80-as "classic" kinézetű Ikarus. Noha a JSB előbb érkezett, de a HXT a hagyományos vezetőfülkével rendelkezik, kapaszkodói pedig zöldek.
HXT-686
LOC-731
A másik olyan autóbusz, mely Debrecenből érkezett, és átesett egy átalakuláson. Ő is egyedi a flottában, hiszen ajtói vastag gumicsíkozásúak, rajta kívül a helyközi forgalomba állított LOC-730-as rendelkezik ilyen ajtókkal. Hétfőtől péntekig bármely csuklós vonalon - 1; 1/Y; 2; 7 - előfordulhat! Elóző rendszáma: HCA-758.
LOC-731 Felújítás előtt, debreceni flottaszínben
LOC-731 Felújítás után volán-sárga színben
LOC-728 és LOC-729
Az ikrek! Nagyon hasonlítanak egymásra, valamikor csak a rendszámaik alapján lehet megkülönböztetni őket egymástól. Mindkét csuklós debreceni származású, de ők két évvel fiatalabbak, érdekességük, hogy az indításjelzésük a modernebb bimbammos, nem pedig a hagyományos csengő! Velük is bármelyik csuklós vonalon - 1; 1/Y; 2; és 7 - lehet velük találkozni, munkanapokon. A LOC-729 vette át a GMY-381 fordáját, így ő lett a "Füttyös".
LOC-728 azaz ex-HPR-618
LOC-729 azaz ex-HPR-616
HGC-683
A 2000-ben forgalomba állított M.A.N. autóbuszok egyike. Sok érdekességet egyik kocsiról nem lehet elmondani, talán annyit, hogy mindegyiknek Pápa az első telephelye, több, mint valószínű, hogy innen is mennek "nyugdíjba". Ő rendszerint a vasútállomásról induló szóló vonalakon szokott előfordulni, bár hétvégénként előfordulhat a főbb vonalakon is.
HGC-683
HGC-689
Ő az állandó fordás, de mégis tartalékos M.A.N. Azaz ha nem a beosztott pilótája, - aki egyben a Bakony Volán Zrt. egyetlen hölgy autóbuszvezetője - dolgozik vele, akkor rendszerint bármely vonalon előfordulhat, bár ritkán helyközi vonalakon is látható!
HGC-689
HOP-060
Egy évvel fiatalabb társainál ez a busz. Lényeges különbség nincsen a 3 jármű között, ugyanolyan felszereltségűek, ugyanolyan belső elrendezéssel vannak ellátva. Vele minden nap lehet találkozni, rendszerint a vasútállomásról induló vonalak bármelyikén előfordulhat.
HOP-060
LMA-446
2009-ben érkeztek ezek az autóbusz formájú valamik. Noha egy neves autómárka jelzése látható az orrán, kétlem, hogy a németek tudnak arról, hogy egy ilyen valami viseli a márkajelzésüket. Ha mégis, akkor nem tudom, mit is gondoltak. Egyedüli pozitívum ezeknél a járműveknél, az alacsony fogyasztás, noha kézi sebességváltós és nem automata modellek. Mivel abszolúte nem a helyi utakra, pláne nem egy Pápa méretű városba valóak, így ha azt vesszük, egész úton zörögnek és remegnek ezek a csodamasinák. Ő a pályaudvarról induló szóló helyi-járatokon fordul elő.
LMA-446
LMA-447
Télen-nyáron meleg. Szó szerint, mivel képtelenek ebben a példányban elzárni a fűtést, így nyáron sem kell attól félnünk, hogy megfázunk a fedélzeten. Így azt a spórolást, amit az alacsony fogyasztáson nyernek vele, elviszi a fűtés. Vele a vasútállomásról induló járatokon lehet találkozni, hétvégén alapjáratokat végez (délután eléggé zsúfolt, kicsi akkor ez a fajta autóbusz, helyette érdemesebb lenne egy Credo BN9.5-est közlekedtetni!).
LMA-447
LGE-401 és LGE-402
Róluk se lehet sok érdekes dolgot elmondani, talán annyit, hogy szintén az autóbusz-állomásról induló helyi-járatokon fordulnak elő.
LGE-401
LGE-402
KBJ-115
A képeket Tóth Tibor készítette