2013. január 20., vasárnap

Isuzu Midibus bemutató

Kissé rendhagyó blogbejegyzés olvasható az alábbiakban, ugyanis a 2012 nyarán, Pápán vendégeskedő Isuzu Midibuszt mutatnánk be. A csoport tagjai közül Surányi Péter élvezhette ezt a kicsit furcsa színvilágú autóbuszt. Természetesen Tibi sem hagyta ki, hogy pár kör elejéig ne lehessen a fedélzeten, mint ahogy én sem.

Tatabányán vendégeskedett ez az autóbusz, és egy csütörtöki napon érkezett Pápára, péntektől vasárnapig pedig forgalomban volt, az LMA-447-es rendszámú autóbusznak nevezett valami helyett közlekedett. : )

Külsőre egy nagyon is érdekes, amolyan mérges szemekkel néző autóbuszról van szó, egy fehér-lila színben pompázó kocsi. Homlokfalán az új autóbuszokra jellemző kör alakú fényszórókat helyeztek el, amelyek a jármű oldala felé enyhén ívelnek felfelé. Ugyanitt helyezkednek el az irányjelzők is, és ezek a világítótestek egy sötét fészekben helyezkednek el, így keltve a mérges szem effektust.


A két szeme között, az orr fehér színű, benne kapott helyet a krómozott "ISUZU" márkafelirat. Felette egy nagyméretű osztatlan szélvédő helyezkedik el, a vízszintesen elhelyezett ablaktörlőlapátokkal. A szélvédő felett található a digitális viszonylatjelző, ami sajnos Pápán nem volt használatban. Itt található az autóbusz egyetlen negatívuma, az igénytelenül kialakított visszapillantó tükrök, ugyanis, mint ahogy a képen látható, egy hajlított rúd van felfogatva a jármű tetejére, és azokon helyezték el a visszapillantókat. Ezt a részét is kialakíthatták volna esztétikusabban, de lehetséges, hogy a könnyebb javíthatóság és csere miatt lett ez a forma.
Oldalról egy 3 ajtós, a legfurcsább ajtóképlettel rendelkező jármű. Ajtóképlete: 1-2-1, befelé nyíló bolygóajtókkal rendelkezik. A második ajtó vonaláig alacsony-padlós, innen magasított rész következik, amelyet az utastérben két lépcsővel lehet megközelíteni. A második ajtóval szemben található a peronrész, a kerekesszékesek és babakocsisoknak kialakított rész, ahol lehajtható ülés is található. 

Az autóbusz belseje hátulról

A hátsó rész

A belső lépcső

A peronrész

Nézzünk be a pilótafülkébe. Egy nagyon is jól kialakított pilótafülkét találhatunk itt. a műszerek nagyon is jól láthatóak, a kapcsolók elhelyezése is kiváló. Bal kéznél volt található egy kisebb kijelző, amely a tolatóradar képét, mutatta, természetesen csak akkor volt aktív, mikor a busz hátramenetbe volt kapcsolva. Egy érdekesség viszont feltűnt, menet közben.Megállóba érve, ajtózárás után nem indult el egyből, hanem üreset, majd ismét sebességet kellett kapcsolni. Nem tudni, hogy ez most a sebességváltó hibája, vagy egy esetleges biztonsági mechanizmus, hogy az autóbusz nehogy elinduljon nyitott ajtókkal.


Ajtóvezérlő gombok, mellette a STOP jelzéssel volt kijelezve a leszállásjelzés
Jobbra felette a sebesség váltó kapcsoló panelje látható

Bal oldali kapcsolók: világítás, fűtés
A kormányon is látható a márkajelzés

A jármű belső megvilágítását LED-es lámpatestekkel oldották meg
A belső kamerarendszer sem hiányozhatott

A tolatóradar kijelzője

Az autóbusz hátulja is érdekesre, de tetszetősre sikeredett

Maga a jármű 9,5 méter hosszú, 19,5 collos kerekeken gördül. Euro5 normáknak megfelelő Isuzu motor, és hozzá ugyanilyen márkájú sebességváltóval rendelkezik, amelyet Allison gyártmányú elektronika vezérel.


Összegzés:

Tulajdonképpen egy nagyon is szerethető ez a típus, a Pápán közlekedő Solina City-k helyett sokkal célszerűbb lenne ilyen autóbuszokkal szolgáltatni, hiszen ez a fajta jármű tényleg a helyi forgalomra van tervezve.