Egy kis visszatekintés a Bakony Volán, valamint a csoport 2013-as évére. A Volánnál olyan nagy esemény nem történt, de talán ki lehetne emelni pár dolgot. Sajnos rossz dolog is történt az évben. Két selejtezés történt az idén, az egyik a flotta egyetlen E95-ös Scaniája a HTR-831 egy csúnya balesetet szenvedett el. Mentése során átvizsgálták, amikor kiderült, hogy olyan mértékű sérüléseket szerzett a jármű, hogy menthetetlennek ítélték - noha volt olyan hír is, hogy talán elviszik Székesfehérvárra, de ebből úgy néz ki nem lesz semmi! Szerencsére a fedélzeten utazók csak könnyebben sérültek meg.
A JEZ-427-es rendszámú M.A.N. SL283 típusú autóbusz Csöglén szenvedett szerencsés kimenetű balesetet, nagyobb szerencse volt az, hogy a járművezetőn kívül senki sem volt a fedélzeten. A pilóta sem sérült meg komolyabban, az autóbuszt itt Pápán sikerült helyreállítani, azóta ismét forgalomban van.
Idei másik selejt az Exhajdús EVL-655-ös rendszámú Ikarus 415.26 autóbusza volt.
Tulajdonképpen az MNN-048-as rendszámú Credo EN12 típusú autóbusz érkezésével lett selejt, az érkező a csoport ex-vezérgépét, az LVN-694-et váltotta a rövid kemenesszentpéteri fordán.
Az LVN-694 tartalékos lett, az év végén a Pápa - Zirc - Budapest vonalon teljesít szolgálatot, mint ahogy a blogunk egyik bejegyzéséből olvasható volt, nem ismeretlen az útvonal számára.
Megépült Pápa város főtere is, a nyár folyamán a teljes közlekedés terelőútvonalon, a várkerten keresztül zajlott, majd szeptember közepétől ismét elindulhatott a forgalom. December 15.-étől ismét korlátozást vezettek be: a 13-as és 17-es járatok nem hajthatnak át a téren, hanem a lezáráskor kiadott várkerti terelőúton kell közlekedniük. ez érinti az összes helyközi és távolsági járatot.
Megszüntették közben a Pápa - Szeged járatot, viszont a Kisalföld Volántól átvett a Bakony egy (Győr) - Pápa - Keszthely fordát.
Külön öröm, hogy a selejtezési hullám nem érte el a két öreget: a CCP-867-et és a DUL-848-at.
A csoport idén nyugodt évet élt, ez azért betudható annak, hogy a mindennapi életben dolgozunk, és vannak magánéletünk is, de igyekeztünk azért időt szorítani egymásra és a csoportra!
3 találkozót sikerült összehoznunk, sajnos mindhárom találkozón szinte csak a törzsgárda vett részt. Azért kiemelendő az októberi találkozó, ahol a 12 tagból 7-en vettünk részt, és egy kellemes, de buszozásmentes délutánt töltöttünk el.
Hamarosan elindul útjára új honlapunk is, így a blog is át fog költözni, ezzel is adva tartalmat a még készülő munkánknak.
A csoport vezérgépe a Bakony Volán Zrt. első Ikarus 415.27J típusú autóbusza lett. A kocsiról annyit röviden, hogy 1995-ben készült, ideérkezésekor - már megint - Pápa - Zirc - Budapest vonalon kezdett el dolgozni, majd évekig Pápa - Szombathely között közlekedett. A CJX-637-es rendszámú Ikarus 256 típusú járművet váltotta a Pápa - Keszthely fordán, majd Ajka - Pápa - Győr viszonylaton is közlekedett. Utána iskolai időszakban közlekedett csak, kemeneshőgyészi telephellyel, majd került az LLM-241 helyére tavasszal. Azóta az Ikarus megújult, kapott króm dísztárcsákat a kerekeire. Gondos gazdái vannak, azóta megbízhatóan végzi a dolgát.
2014 folyamán remélhetőleg inkább csak jó híreket tudunk közölni, mint rosszakat! Természetesen megpróbálunk naprakészek lenni, de tisztában vagyunk azzal, hogy néha ez lehetetlen vállalkozás.
Boldog új évet kíván minden Kedves Olvasónak a Pápabusz Team minden tagja!